Friday, October 30, 2009

JOM JALAN2 - KELANTAN


Cuti deepavali lepas,aku n ridz gerak ke kelate...matlamat utama aku ke sana ialah pasal gambar budak kecik ni....anak buah kesayanganku,darwish..rindu giler beb!dh lama xtgok perkembangan budak kecik ni....hm,dah besar skrg ni..nak masuk 10 bulan...dh pandai nak panjat2..pastu jatuh padan muka...hehe...(suka sangat tgok darwish time dia gelak)
Pagi Isnin,lepas anta akak aku g kerja, aku n ridz ronda2 kampung tgok pmndangan sawah padi sambil cr port nak posing utk amk gambar...ni posing terbaik adik aku bagi utk tatapan mata...amacam!!ade gaya model first class x?hehe...


tempat2 di kelate yg sempat kitorang lawat ....pekan ketereh,pasar khadijah,kota bahru,pusat batik,UM nilam puri,KB Mall dll.
Ni kt pusat batik .dalam tu ade 3 bilik pameran batik yg very interesting.aku ade gak try buat batik kt sek sblm ni.mylin aja.sempat le siap satu batik yg agak menarik konon2nya.hehe.so,sblm g pusat batik ni,aku ade le ilmu ckit2 pasal proses nak bt batik.senang je,guna lilin + damar n gunakan canting untuk lukis.last sekali,warnakan batik guna warna yg kita nak..hasilnya amat mengagumkan..instructor kt pusat batik tu pun mcm blur2 je nak bagi explanation kt aku..yg kelakarnya,last aku plak yg bg xplanation kt dia...heh

ni antara hasil batik kt bilik pameran tu...cantik..aku tanya,ade jual batik ke kt cni, depa kate xde..just buat pameran je...batik2 kt bilik pameran ni adalah hasil tangan student2 praktikal sebelum ni...




mulanya,aku igt gambar ni dilukis guna tangan..rupa2nya depa print guna komputer la...cantik...depa tampal kt dinding besar2 macam poster.



antara produk batik selain berasaskan pakaian ialah set ruang tamu, meja makan, bilik tidur dll..menarik..




set bilik tidur bermotifkan batik


set ruang makan bermotifkan batik





No comments:

Post a Comment