Thursday, July 2, 2009

LETIHNYA JADI CIKGU

hmmm....xtau nak ngadu kt sape...penat tau jadi ckgu.bukan hanya mengajar, tapi lebih drp tu....zaman skrg ckgu xmcm dulu lg......semua kerja2 pengkeranian ckgu kena buat.yg plg aku xsuke byk sgt benda2 yg perlu dodokumentasikan skrg ni..aku dh lama perhati,benda2 tu sebenarnya sekadar on paper je...bukannya diorang nak analisis betul2,sekadar bg ade,pada aku baik xyah buat..ntahle..aku suka kerjaya sbg cikgu,,bab mengajar bidang aku je....tapi bebanan tugas guru skrg yg byk giler ni,,mybbkan kadang2 aku terpikir nak resign je..tapi,,kalo resign,pastu aku nk keje ape?kena pikir gak...loan kete x abis bayar lagi ni..ishk2...redha jela...Ya ALLAH, padamu sahaja tempat ku mengadu...ringankan lah bebanan yg ditanggung oleh semua guru2 Malaysia ni terutamanya guru2 di negeri JOHOR....

No comments:

Post a Comment